SUNDAY 7:35

fortsättning. (varning för långt inlägg! haha)
klockan tjugo i sex var det dags att gå ombord på planet, jag hade plats på raden näst längst bak intill fönstret. efter att ha suttit på planet ett tag meddelar kaptenen att på grund av security reasons så måste de gå igenom allt bagage igen, då det ska finnas två väskor som innehåller något misstänksamt. så det dröjde ytterligare 40 minuter innan planet kunde lyfta. bredvid mig satt ett franskt par, och så klart så ska mannen, stor som han är sitta bredvid mig.
vi blev serverade maten ganska snabbt, valde kyckling tikka masala, smakade väl helt okej, till efterrätt var den, ja vad var det, typ chokladkexsmulor med ett lager av vitchokladmousse och hallon. tittade på film nästan hela tiden, jag såg the blind side och it's complicated. fick skav på öronen efter hörlurarna och fyra timmars filmtittande. under hela resan så hade fransmannen sin arm på armstödet mellan oss, vilket också var min kontroll till skärmen, så ibland sänkte han mitt ljud, ibland pausade han och ibland stängde han av hela skärmen. jätte lätt att prata med då de knappt förstod någon engelska alls. fyllde i lite papper på planet för att få komma in i usa, tänkte på det där us border programmet på tv och började bli lite nervös. vilken syn när man flög in över long island, såg ut som massa julbelysning (haha, bästa beskrivningen jag kunde komma på). sen snurrade vi runt lite innan vi kunde landa. och ja vad händer vi landningen om inte dem halvhjärtade applåderna, eller kanske inte kan säga så heller, då det är en tiondel som klappar helhjärtat och de andra bara undrar vad fan de håller på med. sedan kör vi runt en ganska bra stund på flygplatsen innan vi kommer fram till vår sån.. ja, den grejen, ni vet vad jag menar. ja, och då ska typ kaptenen fickparkera mellan två andra plan.
sedan var det dags att gå av. här kan vi snacka trött kropp, musklerna var helt döda, hade inte rest mig upp en enda gång under resan. sedan var det bara att ställa sig i kö för att komma in i usa.  kön var lång men det gick inte överdrivet långsamt. trodde det skulle vara mer frågor och sånt, men när jag kom fram till disken, så bara lämnade jag fram mina papper, och eftersom jag redan har visum behövde jag inte ta alla fingeravtrycken igen. sen stämplade han allt och det var klart. sedan kom jag till nästa del där jag skulle lämna in lappen om vad jag har för saker att deklarera, blev lite nervös igen, då jag hade en hel påse med mediciner med mig. men han frågade bara om jag hade alkohol, cigaretter eller någon mat med mig. jag bara no, no, no och så frågade han vad det var jag hade med mig för saker som ska stanna i usa, typ presenterna till familjen då, så berättade jag, sen var det klart.
sedan gick jag ut och väntade i vänthallen, efter tio minuter kom en kvinna och hämtade oss. efter en bussresa som kändes som en evighet. sedan var det ett litet informationsmöte, alla var hur trötta som helst. delar rum med två tyskor, typ ja, vad hon nu heter, låter som pretzel typ och judith. de bara snackar tyska och jag fattar nada, tror de pratar skit om mig. så har jag sängen mittemellan också, jag var snabb och tog en stor skön säng, ville inte ha resesängen.
vaknade halv sex imorse, hur pigg som helst, gick och duschade då så jag hade det gjort. nu sitter jag här och skriver, måste klä på mig och gå ner och äta frukost nu. hoppas det är gott, är hungrig!

KOMMENTARER
Postat av: Pappa

Hejsan Nathalie

Måste vara skönt med den stora sängen. Tror att du kommer att trivas när allt har lagt sig. Om du behöver en tysktolk kan du ringa din bror eftersom han kan språket......

Vi har precis kommit tillbaks från ännu en vanlig dag d.v.s fotbollsmatcher. Liam spelade skjortan av motståndarna och vann med hela 12-0. U17 tog också en storseger med 7-1.

Vädret är som en sommardag med sol och blå himmel. Victor ligger i soffan med Messi och latar sig.

Vi "rastar" din bil och ser till att den får lite motion.

Vi hörs mer sen.

//Pappa

2010-04-25 • 15:09:13
Postat av: Pappa

Hejsan Nathalie

Måste vara skönt med den stora sängen. Tror att du kommer att trivas när allt har lagt sig. Om du behöver en tysktolk kan du ringa din bror eftersom han kan språket......

Vi har precis kommit tillbaks från ännu en vanlig dag d.v.s fotbollsmatcher. Liam spelade skjortan av motståndarna och vann med hela 12-0. U17 tog också en storseger med 7-1.

Vädret är som en sommardag med sol och blå himmel. Victor ligger i soffan med Messi och latar sig.

Vi "rastar" din bil och ser till att den får lite motion.

Vi hörs mer sen.

//Pappa

2010-04-25 • 15:23:23
Postat av: Anonym

Greetings from Helsingborg :). Jag och Lukas är som vanligt förkylda. Vi saknar dig (även om Bella är en pärla) men vet att du kommer att ha det superkul i U.S. ENJOY. Ulrika & Lukas

2010-04-26 • 08:38:42
Postat av: A neighbour

Tjena Natta.

Otroligt tyst och lugnt i trappan efter kl. 24.00 nu när både du & Olssons dotter är iväg.

Vill bara korrigera din pappas beskrivning av "sommardag".

Det är inte speciellt varmt om man avnjuter 3 matcher under en dag i shorts!

Hoppas att du hamnar i en bra familj, och passa på att njut av ledigheten från din egen familj och grannar.

Ha de´/ Föreståndaren på Aquakul

2010-04-26 • 08:56:08
Postat av: Stina

Hej Nathalie,så roligt att få läsa hur du har de och följa din resa =) spännade,,saknar dig redan på jobb,samtidigt som ja e så glad för din skull att du kom i väg på detta äventyr..va rädd om dig,massor med kramar från Stina och Engla

2010-04-28 • 21:33:51
skriv något kul, så blir jag glad!

namn:
kom ihåg mig ?

e-mail: (visas ej)

blogg / hemsida ?:

kommentar:

Trackback




RSS 2.0