SATURDAY 16:03

åkte in med mamma och pappa till flygplatsen i köpenhamn, var tidiga ute, så vi hade en del tid att fördriva, men det kändes som att vi bara gick och väntade in det där farvälet som vi visste skulle komma, det där oundvikliga hemska farvälet. vi grät. även fast att jag hade kunnat stå kvar där längre så kände jag att jag bara var tvungen att gå även fast att jag grät så att jag hulkade. folket tittade konstigt på mig, men jag brydde mig inte då jag precis genomgått något av det hemskaste i mitt liv (ja, jag vet att det låter som ett i-lands problem (ja, jag vet att jag ska vara glad att jag har båda mina föräldrar och att jag har fått chansen att åka iväg på den här resan, det är ju inte alla som har det) men det var ändå så fruktansvärt hemskt). jag gick upp genom säkerhetskontrollen utan problem, och kunde nästan direkt gå och sätta mig vid min gate. de två timmarna till london gick hyffsat snabbt, satt vid fönstret och lyssnade på musik hela vägen. visste att vi skulle bli serverade något "snack" på flyget, vilket innebar en 15 cl sprite och en aprikos/kokos kaka, mums! vågade inte ta en bild då jag kände att mina danska medpassagerare som satt brevid mig skulle döma mig för att jag ville ta en bild på en liten kaka.

gick av från planet och fick ställa mig i värsta långa kön in till connecting flight, varmt som det var, med ett handbagage på några mycket tunga kilo, blev jag bara tröttare och svettigare, ni tror inte att det piper i säkerhetskontrollen då och dem måste visitera mig.

men just nu sitter jag i en stor sval vänthall och har återfått min rätta temperatur. väntar på att min gate ska öppna klockan 17:00. men eftersom jag inte har tillgång till internet nu så lär ni inte få läsa detta förrän när jag är i NEW YORK, vilket blir imorgon för er.

eftersom jag inte orkar gå runt och bära på min tunga väska så sitter jag bara här, fördriver tiden med att försöka lista ut var folk kommer ifrån genom att lyssna på alla konstiga språk. inte det lättaste kan jag säga, paret bredvid mig låter som att de pratar en blandning av danska, tyska, franska och engelska, vilket språk kan det vara?

men hittills har allt gått bra så förhoppningsvis fortsätter det att göra det.

KOMMENTARER
Postat av: Bella

Språket måste ha varit holländska :)

2010-04-25 • 16:34:03
skriv något kul, så blir jag glad!

namn:
kom ihåg mig ?

e-mail: (visas ej)

blogg / hemsida ?:

kommentar:

Trackback




RSS 2.0