THURSDAY - SUNDAY

torsdag

jobbade som vanligt på morgonen, körde och lämnade barnen, sedan körde jag till target och köpte lite nödvändigheter och sen hem igen.
jag sov fram till klockan tolv, sedan åt jag lunch och efter det gick jag in till centrum för att träffa nicole. det var sidewalk sales, så alla affärerna hade stånd utanför med rea saker, så vi gick bara runt och tittade lite.
efter det körde jag och hämta barnen. när vi kom hem så tog vi det lite lugnt framför tv:n, sedan gick vi ut och spelade kubb.
när jag slutat jobba så träffade jag anna, hanna och nicole på starbucks. vi satt och pratade bara och sen vid halv elva gick vi hem.

fredag

helt vanlig morgon, efter jag lämnat barnen så träffade jag anna och vi gick till en nagelsalong.



så här fina blev mina naglar

efter det så handlade jag lite på shoprite till familjen, sedan när jag kom hem så åt jag snabbt lunch och sedan åkte jag och hämta barnen eftersom lägret slutade redan klockan ett.

när jag hämtat barnen så hann vi vara hemma i en halvtimme innan vi körde igen då vi skulle till tandläkaren. efter tandläkaren så bjöd jag barnen på slurpees, vilket uppskattades.


köpte en blue rasberry åt mig själv





blue tongue
(ja, jag fotade mig själv)

när jag slutade kom anna hit och vi körde till cheesecake factory, där vi åt kvällsmat. det visade även sig att det var national cheesecake day. vi tog två olika sorters cheesecake som vi delade på till efterrätt. en med reeses och en med snickers.
efter det så var vi så mätta att vi knappt kunde röra oss, vi körde hem till anna där vi kollade på film; when in rome, sedan skulle vi se dear john, men den fungerade inte. jag sov sedan över där.

lördag

jag vaknade vid nio (vaknar alltid tidigt när jag inte sover i min egen säng), eftersom jag bor så nära så bestämde jag mig för att gå hem och göra mig klar.
jag hann skypa lite med mamma innan jag gick för att möta anna igen. vi tog bussen till new york. där träffade vi två andra tyska au pairer som anna känner.
vi köpte med oss lite fika och åkte till bronx zoo där vi spenderade eftermiddagen.


vid sju tiden åkte vi hem till englewood igen då jag skulle jobba på kvällen. föräldrarna drog ut vid halv tio och då sov barnen redan, så det var lugnt, kunde sitta kvar på mitt rum hela tiden bara. de kom hem igen strax efter tolv, så då kröp jag ner under täcket och somnade.

söndag

idag har varit en riktig söndag. vaknade vid tolv, har bara slappat på mitt rum hela dagen, lämnat det en gång för att äta lite. annars har jag skypat med familjen, kollat tv serier och bara suttit framför datorn.
men nu är klockan alldeles för mycket, börjar jobba klockan sju imorgon, helt otroligt att det är måndag igen, tiden går så snabbt.
men nu måste jag sova, godnatt!


KOMMENTARER
Postat av: emms

väldigt avundsjuk på dina naglar ! får spara lite naglar (lät väldigt äckligt) i tre veckor . . ajaa, nu blir det workish , hörs kanske när jag slutat :) puss

2010-08-02 • 16:00:30
skriv något kul, så blir jag glad!

namn:
kom ihåg mig ?

e-mail: (visas ej)

blogg / hemsida ?:

kommentar:

Trackback




RSS 2.0