DECEMBER 1st - DECEMBER 15th

okej, som vanligt så har jag glömt vad jag har gjort.. var ju så längesedan som jag skrev, så jag utgår från bilderna.


det har varit hannukkah. här är mina fina presenter till familjen.
själv fick jag en klocka av dem.


december = öppna mina chokladkalendrar



lite dekorerade hus, finns värre, svårt att visa på bild hur de verkligen är med sina blinkande, flashiga ljus.


en kväll blev det weehaken och nyc skyline


var på tysk julmarknad en helg


vid en trevlig liten sjö


julpynt i new york city


more


julgranen på rockefeller center


home alone view


änglar och ljusspel


och en liten film på ljus showen, kanske inte så intressant, men alltid något.



och så var det andra advent


barnen var hemma från skolan en dag och vi (jag) gjorde munkar.


en kväll framför brasan


christmas decorations




och tredje advent...


vi fick faktiskt lite snö nu i veckan
och alla amerikaner blev helt galna, de kan inte köra och de häller litervis med salt på vägarna.


gjorde pepparkakshus med nicole
så här blev resultatet av mitt!


men mina lussebullar blev i alla fall lyckade


mums!
så nu har jag levt enbart på lussebullar de senaste dagarna.
tur att inte barnen gillade dem så att jag kunde få behålla dem för mig själv.


KOMMENTARER
Postat av: Tanja

Godmorgon!

Sitter här & tittar på din blogg, och tycker precis som Malie & Josefin att det är spännande!

Kul att se att ni också har fått lite snö. Vi har fått massor här, så jag får nog snart sparka upp benny från sängen så att han får skotta lite ;-)

Hoppas att du får en bra jul!

Hälsningar Tanja

2010-12-18 • 07:39:10
Postat av: camilla

kul att du äntligen uppdaterade,vi är många som har väntat.jag tror att du lyckades bättre med pepparkaksdraken än med ditt hus.tur för dig att barnen inte gillade lussebullarna,vad tyckte föräldrarna eller de vågade kanske inte smaka.vad tyckte Nicole? Kallar du det snö,det där är bara lite puder.Här hemma har vi snö,tur att pappa inte behöver skotta som Benny.Fast vi är oroliga för taket på garaget,så det blir kanske att skotta i alla fall.Jag har bakat 2 satser med lussebullar men det finns inte en ända kvar.vi får nog vara utan lussebullar till julaftons fikat. Pappa och jag har precis varit och handlat julskinkan,vi fuskar i år och köpte en färdigkokt,känner att jag inte hinner annars eftersom jag jobbar ända fram till den tjugoandra.vi kollar om du är inne på skypen lite senare idag

2010-12-18 • 12:07:27
Postat av: Farfar

Hej Nathalie.Vi önskar dig en God Jul och ett Gott Nytt År.Hoppas att du får en bra helg. Många hälsningar från Farmor och Farfar.

2010-12-23 • 21:42:03
Postat av: Familjen Wahlgren

God jul och gott nytt år!!!!!!!



Önskar Benny, Tanja, Johan, Josefin, Malie och Börje

2010-12-23 • 22:06:05
skriv något kul, så blir jag glad!

namn:
kom ihåg mig ?

e-mail: (visas ej)

blogg / hemsida ?:

kommentar:

Trackback




RSS 2.0