FRIDAY - WEDNESDAY

okej, har varit dålig med uppdateringen nu igen, så jag tar det från början.

fredag

morgonen såg ut som vanligt. efter jag lämnat barnen så tvättade jag lite, sedan körde jag och hämtade nicole.
vi körde till köpcentret, blev en del nytt; två klänningar, nytt smink, strumpor, ett par skor, ett par gummistövlar, en väska, en plånbok och ett par solglasögon.
efter shoppingrundan åt vi lite lunch, sedan snabbt hem om bara och sedan körde jag till camp.
föräldrarna kom hem hyfsat tidigt, så jag gick och duschade och gjorde mig klar. sedan mötte jag upp anna och nicole för middag inne i centrum.


blev en god spenat och fetaost pizza på den grekiska restaurangen.

efter maten drog vi hem till johanna för att vänta på henne, sedan tog vi bussen vid tio in till new york. vi var tio au pairer som senare träffades och gick in på webster hall, det var lauras sista utgång i new york innan hon åker hem.


vet inte varför jag lägger upp de här bilderna egentligen, då vi är så jäkla lökiga. det var så himla varmt där inne.

men det var en trevlig kväll med bra musik och sällskap. på vägen där ifrån träffade vi ett gäng svenska killar från uppsala. kändes kontigt att stå där mitt i new york och prata svenska, var ju första gången jag pratade svenska här. har ju annars bara pratat svenska över datorn. men man fick lite hemmakänsla.

sen så tog vi taxi hem till englewood, var hemma vid fem, kröp ner i min säng och somnade innan jag ens hade hunnit släcka lampan, men det är väl resultatet av att ha varit vaken i 22 timmar.

lördag

klockan kvart över nio ringde mitt alarm och det var bara att stiga upp för klockan tio skulle nicole komma och hämta mig. vi körde till shoprite och handlade sen begav vi oss ut på en liten road trip.


var ovanligt grönt och påminde lite om sverige


lite färdkost


en och en halv timme senare kom vi fram till orange county choppers. nicole är ett fan av serien och av motorcyklar, så jag lovade att följa med henne. kanske inte riktigt min grej, men det var i alla fall bättre än att sitta på mitt rum i englewood.



men eftersom jag åkte iväg, så missade jag ju tyvärr pappas kalas, skulle annars varit med på kalaset över skype. men fick i alla fall pratat med pappa senare på kvällen.

senare vid sju tiden så kom nicole och hämtade mig igen och vi begav oss till lauras hus för en överraskningsfest. hennes 8-åriga värdbarn ordnade festen för henne. så det var väldigt barnkalasigt, med glasstårta, ballonger, serpentiner, danslekar och flätande av kompisarmband.


alla skulle göra ett till laura och ett till sig själv eftersom hon skulle åka hem


mitt armband

vid nio kom jag hem och då jobbade jag några timmar medan föräldrarna var ute.

söndag

upp hyfsat tidigt idag igen, träffade anna och vi gick till busshållsplatsen där vi mötte upp hanna, laura och nicole. det var alltså dags för lauras goodbye present från oss. vi tog bussen in till new york och sedan en annan buss till yankee stadium.





laura får en liten present till


måste ju vara så amerikansk det bara går att bli



matchen avbryts mitt i allt för att vi ska sjunga god bless america och hylla... ja, vad det nu var vi skulle hylla. inte lite patriotiskt alls.



matchen varade i hela tre och en halv timme och yankees vann med 9-5. det var så varmt under hela matchen. solen stod på just där vi satt och det var nog runt 40 grader. man bara längtade efter moln hela tiden.
och här kommer ett litet videoklipp också


efter matchen tog vi bussen hem, sedan tog jag, anna och nicole bilen till shoprite och köpte mat. vi satt framför annas bil och åt på shoprite parkeringen.



min efterrätt; brownie fudge sundae eller något sådant hette den.

sedan körde vi till bion där vi mötte upp de andra tjejerna och så såg vi despicable me.

måndag

grannen körde och lämnade barnen eftersom det typ var storm och ösregn. jag tvättade lite sedan vid halv tio gick jag och lade mig och jag sov enda till klockan två! behövde ta igen all den sömn jag missat under helgen.
så dagen försvann ganska snabbt. jag körde och hämtade barnen och sedan tog vi det bara lugnt.

tisdag

idag var det någon judisk helgdag, så barnen hade inget läger utan vi var hemma och de hade några kompisar över. så det blev lite tv-tittande, vattenkrig och wii-spel.
senare på eftermiddagen körde vi till tandläkaren. pappan kom hem lite efter det.

det blev en lång arbetsdag utan någon vila, så när jag slutat gick jag in till centrum och mötte upp anna och nicole för lite mat. sedan tog vi en promenad och satte oss på starbucks.

onsdag

körde och lämnade barnens som vanligt, sedan körde jag hem och tvättade. sen kom tröttheten igen och jag gick och lade mig för att ta en powernap, men som senare slutade i fyra timmars sömn.
körde och hämtade barnen, flickan mådde dåligt så efter vi kom hem, så fick jag köra henne till doktorn. det var inget fel på henne vad doktorn kunde se, så vi körde hem igen.
men eftersom flickan inte mådde bra kom föräldrarna hem tidigare och jag kunde sluta tidigare.

och nu har jag nyss kommit hem från johanna. hon bor i en lägenhet inne i centrum och i lägenhetskomplexet så har de ett hemmabio rum, men ungefär 30 fällbara fåtöljer, inte dumt alls. så där inne satt jag, johanna, anna och nicole och kollade på leap year, typisk romantisk komedi.

godnatt!


KOMMENTARER
skriv något kul, så blir jag glad!

namn:
kom ihåg mig ?

e-mail: (visas ej)

blogg / hemsida ?:

kommentar:

Trackback




RSS 2.0