FRIDAY - THURSDAY

så här kommer en låååång uppdatering från de senaste dagarna. nästan senaste veckan, så längesedan jag uppdaterade ju, vet att ni har saknat mina dagliga inlägg. ska försöka förbättra mig.

fredag

fredagen var en mycket bra dag, vet inte varför, men hade bara en sådan härlig känsla hela dagen. och det kändes som att timmarna bara flög förbi. var nästan klar med tvätten innan jag körde barnen till camp, behövde bara vika den när jag kom hem. sedan packade jag en väska med barnens saker för de skulle iväg under helgen.

var klar med alla mina uppgifter tidigt, så jag träffade nicole inne i centrum för lite lunch. vi åt på green line, sedan tog vi en frozen yogurt på is-a-berry.

körde sedan och hämtade barnen och när de kom hem så körde de till barnens farbror där de skulle spendera hela helgen. så jag hade hela huset för mig själv.
efter att ha pratat med emma ett tag körde jag och mötte upp nicole på shop rite. vi köpte kvällsmat, glass och chips och körde hem till mig där vi åt och tittade på film. körde sedan hem nicole vid halv tolv.
tanken på att jag skulle sova helt ensam i huset var till en början lite läskig, men när jag väl gick och lade mig så somnade jag snabbt.

lördag

jag ställde mitt alarm på halv tio för jag tänkte att jag skulle köra till köpcentret, men när klockan ringde, så hade jag en sådan huvudvärk, så jag stängde av alarmet och bara somnade om. vaknade inte sedan förrän klockan halv fyra. jag skypade med mamma. sedan plöjde jag mig igenom tre filmer och hela dagen livnärde jag mig på chips och glass.

söndag

jag gick upp vid tio, tog en dusch och gjorde mig klar. halv tolv tog jag och nicole bussen in till new york. väl inne i new york mötte vi upp anna och gick till whole foods och starbucks. hade inte ätit frukost, så för min del blev det en blueberry scone och ja, inte riktigt frukost ju, men en double chocolate muffin. vi tog med oss maten och satte oss i central park.



fick heta natile på starbucks


anna och nicole



sen promenerade vi runt lite, gick in i några affärer och efter det begav vi oss till madison square garden för vårt cluster meeting. en basket match mellan new york liberty och chicago sky.





och så ett litet filmklipp, så att ni får en liten mer känsla av hur det var att vara där. inte världens bästa kvalitet, men hoppas att det duger.


(tryck på knappen med pilarna för att se större bild på videon)

efter matchen var vi några au pairer som gick och åt, sedan tog vi bussen hem vid halv elva. hade blåsor under fötterna när jag kom hem, tog inte tunnelbanan någonstans, utan gick över allt. men det var en bra dag.
och förresten, liberty vann, var en jämn och spännande match som avgjordes i de sista minuterna.

måndag

började dagen som vanligt med alla mina au pair uppgifter. körde och lämnade barnen, sedan körde jag hem, tvättade, slappade och pratade med mamma.

vid tolv tiden körde jag och hämtade upp nicole och laura och vi körde till bergen community collage för att registrera oss. många av kurserna var redan fulla och våra förstahandsval fanns inte kvar, så till sist blev det introduction to baking. just nu känner jag bara usch för allt som har med skola och pluggande att göra, så det känns skönt att jag ska ha en kurs som inte kräver lika mycket. eller jag hoppas i alla fall att den inte gör det. just nu inbillar jag mig att det är som hemkunskap, lite bakning och lite trevligheter. även fast att den kostar hela 537 dollar! undrar vad det är för dyrt mjöl vi kommer använda?

hämtade barnen och vi tog det bara lugnt hela eftermiddagen.

tisdag

såg ut som de flesta andra dagar på morgonen. men grannen körde barnen till camp.

senare hämtade nicole och anna upp mig och vi körde till collage igen för att fixa en sak, sedan körde vi till köpcentret. köpte mig ett par ringar och det var allt.

när jag kom hem så körde jag till shoprite för att handla och när jag kommer ut så bara vräker regnet ner. där står jag med påsar och försöker hitta bilnycklar. det var sjukt mycket vatten som rann längs alla gatorna, jag körde hem och satt kvar ett tag i bilen för jag tänkte vänta tills det avtog, så i brist på annat spelade jag in en film för att illustrera vattenmängden, men det blev inte så bra, man ser ju inte så mycket, men delar med mig av den ändå.



saken var den att det avtog aldrig, så jag gav upp och gick ut i regnet, såg ut som jag hade tagit en dusch när jag kom in. skypade lite med mamma, sedan hämtade jag barnen. och på grund av vädret så fanns det inte så mycket att göra. jobbade även kväll, då föräldrarna stack ut en runda.

onsdag

vanliga morgonrutinerna, men grannen körde barnen till camp.

nicole hämtade upp mig vid elva och sedan körde vi och skulle fixa hennes körkort, tyvärr så klarade hon inte det, ett fel för mycket, så störigt. så under tiden medan hon köade och gjorde testet så satt jag och läste.

regnade nästan konstant hela dagen gjorde det också.
när jag skulle köra och hämta pojkarna var det ovanligt mycket trafik, vilket gjorde att det tog mer än dubbelt så lång tid att komma dit.

jag städade hela köket idag för att jag ville vara lite snäll, så jag tvättade och torkade och skurade golv. vilket blev mycket uppskattat av pappan.

jag slutade vid åtta, vid nio kom laura och hämtade mig och vi körde in till centrum, till is-a-berry. där träffade vi en massa andra au pairer, var lite avskedsträff för laura då hon åker hem på tisdag. kan inte fatta att tiden går så snabbt, var ju precis hon satt och sa; jag ska hem om tio veckor. och nu åker hon.

torsdag

så idag då, äntligen framme på rätt dag, har nu kommit ikapp.

har knappt varit hemma idag. efter jag körde barnen till camp körde jag till target. där köpte jag ett skärp och en bok. sedan körde jag till köpcentrat, där köpte jag två par converse och två läppglans från victoria secret.
sedan körde jag hem, eller till englewood centrum där jag träffade anna och nicole för lunch. efter lunchen gick jag och nicole en runda och det slutade med ett par skor till.

sedan körde jag direkt och hämtade barnen, så jag hann inte hem om. när vi kom hem gav jag dem något litet snack och så tog vi det lite lugnt bara. sedan begav vi oss bort till några av barnens vänner som bor ett par gator bort. där stannade vi och lekte i sprinklers och på waterslides.

jag gav barnen mat och gjorde dem klara för läggdags, sedan hjälpte jag mamman lite och efter det slutade jag. nicole hämtade mig vid halv tio, vi körde till mcdonalds och köpte vars en milkshake och satte och och pratade lite bara. nu är jag hemma och sitter i min säng. ÄNTLIGEN klar med den här långa uppdateringen. nu: godnatt!

KOMMENTARER
Postat av: emms

wihoo , finally en update ! gillar att du besöker wholefoods , något du kommer att få göra varje dag jag hälsar på , hehe :) nu ska jag dra och se eclipse för tredje gången , puss !

2010-07-16 • 17:58:55
skriv något kul, så blir jag glad!

namn:
kom ihåg mig ?

e-mail: (visas ej)

blogg / hemsida ?:

kommentar:

Trackback




RSS 2.0