THURSDAY - MONDAY

okej, eftersom jag har varit så himla trött på sistone så har jag inte orkat uppdatera på kvällarna, så nu blir det en lite längre uppdatering. får se om jag kommer ihåg vad jag gjort.

torsdag

var en ganska vanlig dag, hände inte så där särskilt mycket. hade mina vanliga au pair uppgifter att göra på morgonen. sedan träffade jag de andra tjejerna för att fixa en sak. jag handlade på shoprite och åt en frozen yogurt på
is-a-berry.


efter det hämtade jag barnen, de följde med in till grannbarnen och lekte där ett tag. på kvällen följde jag med familjen till något tidigt 4th of july firande.


fireworks, amerikanerna lät väldigt imponerade, då det enda man hörde hela tiden var; ooohhh, aaahh, wooow. man kunde tro att de aldrig sett fyrverkerier förut.


englewood polisens polis bil, kamouflerad med blinkande discoljus

fredag

jobbade som vanligt på morgonen, tog det lugnt under dagen, träffade nicole och åt lunch på green line och gick sedan en liten runda i staden.
hämtade barnen och de gick in till grannbarnen idag igen och lekte. slutade jobba redan vid fem. men följde med familjen till grannarna för att grilla senare på kvällen.
vid halv tio gick jag in till centrum där jag träffade anna och nicole för frozen yogurt och en promenad.

lördag

jag vaknade så sent som klockan fyra, sov hela 15 timmar! måste verkligen varit trött. slappade fram till klockan halv tio, sedan drog föräldrarna ut och då jobbade jag lite. barnen somnade strax efter tio så det var ganska lugnt.

söndag

vaknade vid tolv tiden, gick upp och duscha och tog det lite lugnt. sedan kom hanna och laura och hämtade upp mig och vi körde till shoprite för att handla och möta upp nicole. vi skulle köra till någon park för att ha picknick, vi körde till flera stycken med de avspärrade på grund av 4th of july firande. till sist bestämde vi oss för att köra till liberty state park. där spenderade vi nästan fyra timmar med att bara slappa i gräset, äta och prata, med en underbar utsikt mot manhattan.


efter det skulle vi köra till hoboken, till en utsiktsplats för att titta på fyrverkerierna, men poliserna hade spärrat av nästan alla gator, så det slutade med att vi parkerade nästan mitt på en gata för att titta. en massa röda, blå och vita raketer, inte så oväntat kanske.


alla bilarna stannade och vissa parkerade till och med mitt i gatan och gick ur sina bilar för att titta, så det bildades långa köer, polisen på motorcykeln fick köra fram och tillbaka för att säga till alla hela tiden.
sedan när vi skulle köra hem var det kaos, resan som skulle tagit 20 minuter tog istället en och en halv timme.

måndag

idag har det varit någon judisk helgdag, så föräldrarna har varit hemma med barnen. så jag började inte jobba förrän klockan halv sex, då föräldrarna skulle ut. barnen slappade framför tv:n och jag tvättade lite. sedan gick dem och lade sig vid nio och föräldrarna kom hem strax efter elva. så det har varit en lugn kväll.
nu är klockan alldeles för mycket. tur att jag kan sova ut imorgon också, då jag inte börjar förrän jag ska köra och hämta barnen på eftermiddagen.
god natt!

KOMMENTARER
Postat av: mamma

Äntligen en uppdatering,det var väl inte så jobbigt.Du vet ju att det första jag gör på morgonen är att läsa din blogg.Stänger dagis idag så får se om vi hinner prata idag.Har kanske även tänkt att kolla lite på nöjesgrytan,Marika ska vara med alla tisdagar.

2010-07-06 • 08:51:55
Postat av: emms

oj ! jävlar vilka fina bilder du fotat ! nästa systemkamera på dem ! haha . faktiskt lite impad ! vill du veta vad jag har gjort nu i två dagar ?! inventerat på jobb . . superkul! inventeringen förra veckan blev fel , alltså fick vi inventera 3 gånger som straff typ , eller inte straff . . men jaa. haha . så imorgon är sista dagen vi ska inventera . . ska boka biljetten idag hade jag tänkt , ska bara städa mitt rum först . .haha . puss <3

2010-07-06 • 13:11:19
skriv något kul, så blir jag glad!

namn:
kom ihåg mig ?

e-mail: (visas ej)

blogg / hemsida ?:

kommentar:

Trackback




RSS 2.0