FRIDAY & SATURDAY (SUNDAY 01:27)

fredag

mamman väckte mig klockan nio, sedan från nio fram till fyra städade jag. jag städade barnens rum, städade lekrummet i källaren, tvättade kläder, namnmärkte fler kläder och packade inför camp. städade även mitt rum, så det blev skinande rent. passade knappt barnen, eftersom mamman var ledig och barnen hade en massa doktor och tandläkar-besök så var de knappt hemma.

vid fem tog jag det lite lugnt på mitt rum, gästerna kom, sedan åt jag med familjen. vid nio kom emma och nicole och hämtade mig och vi skulle på bio för att se sex and the city 2. men när vi kom dit så hade emma läst fel och filmen hade börjat för 20 minuter sedan. så vi körde till en närliggande restaurang istället, där vi åt efterrätt och satt och prata.

och detta var alltså min midsommar, så långt i från en midsommar man kan komma, eller har ju lite midsommar på mitt rum.


lördag

vaknade som vanligt väldigt sent och det första jag gjorde som vanligt var att starta datorn. skypade lite med familjen och fick se framstegen i köket. ser bra ut pappa, det går ju framåt.

åt lite sen lunch, sedan hämtade hanna, laura och nicole upp mig, så körde vi till ett mall, de skulle köpa tyskland tröjor inför matchen imorgon. tittade runt lite, sedan körde vi till target och sedan hem.

föräldrarna drog ut vi halv elva, barnen gick och la sig vid halv tolv. föräldrarna är fortfarande ute, börjar känna mig trött och jag ska upp tidigt imorgon, vet att jag kan gå och lägga mig, men det känns inte rätt, känns som att jag gör något fel om jag går och lägger mig och sover medan jag jobbar. men jag menar, klockan är efter ett och jag kan inte sitta uppe hur länge som helst.
väntar en liten stund till, sedan ger jag upp, börjar tröttna på hamstern som har försökt att gnaga sig ur sin bur nu i en timme, den ger inte upp.

godnatt!

KOMMENTARER
skriv något kul, så blir jag glad!

namn:
kom ihåg mig ?

e-mail: (visas ej)

blogg / hemsida ?:

kommentar:

Trackback




RSS 2.0