FRIDAY - SUNDAY (MIAMI)

så, börjar med fredagen, jobbade som vanligt under dagen. medan barnen var i skolan packade jag och sedan träffade jag anna och johanna för lunch och gjorde inköp av det sista som behövdes. hämtade barnen tidigt. sedan blev flickan upphämtade för hon skulle på kalas och jag körde den äldsta till en kompis, så jag och mellanpojken hade det lugnt hemma.
vid halv sex kom mamman hem sedan körde hon mig till laura där taxin skulle komma och hämta upp oss klockan sex.

flyget dit gick hyfsat snabbt, sov hälften av de tre timmarna och jag hade hela min rad för mig själv, så jag kunde röra mig utan att tänka på att man ska stöta till någon annan.
efter taxiresa till motellet, så var vi framme vid halv ett. dagen innan vi kom så hade det stormat och regnat en massa, så rummet vi skulle sova i var översvämmat. men de löste sig och vi fick ett annat rum. vi slängde in våra saker på rummet, sedan gick vi, kollade läget runt om kring och köpte lite nödvändigheter, så som chips.


laura och hanna på rummet.


vår tv, stor eller hur?

vid tre tiden gick vi och la oss. sov dåligt under natten då det var alldeles för varmt när ac:n var av och sedan mitt i natten startade någon den och då höll jag på att frysa ihjäl.

morgonen där på gick vi upp halv åtta för att var klara till frukosten klockan åtta, lagom pigg efter mindre än fem timmars sömn. vi åt frukost, smörjde in mig i solskyddsfaktor 70 (vilket var bra, för jag brände mig inte, medan de andra såg ut som kräftor),  sedan var vi på stranden vid nio.



var ganska dött när vi kom, men när vi kom tillbaka efter lunch så var det mycket folk.



vid halv fem drog vi oss tillbaka, gick och handlade lite, sedan åt vi kvällsmat, gjorde oss klara och tog bussen in till downtown miami där vi skulle in på en klubb. vi pratade med en promotor som fixade in oss gratis, vilket alltid är bra. vi hade trevligt och det spelades bra musik. strax efter fyra tog vi taxi tillbaka.


den här gången blev det inget kryss på handen, utan ett smiley face

vi sov till tio på söndagen, inte många timmars sömn där heller. vi checkade ut klockan elva, sedan åt i frukost.


bagel med cream cheese och färskpressad apelsinjuice

mitt resesällskap


laura


anna


hanna

sedan drog vi till stranden igen. jag klarade inte av det så länge, då det var ännu varmare idag, och luftfuktigheten var ju inte att snacka om. fy fan som man svettades, och det svalkade inte heller att gå ner i havet, då det var varmt som i ett badkar. så efter tre timmar gav jag upp och gick tillbaka till motellets lobby  och satt och läste i den svala ac:n.
de andra kom tillbaka strax efter mig och vi bestämde oss för att gå en runda istället.



miami ink


vid sex tog vi en taxi till flygplatsen, vi åt lite mat och sedan inväntade vi flyget. flyget var lite försenat, sedan när vi skulle gå ombord på planet, så sa de att är inte alla på inom fem minuter, så måste vi vänta två timmar till då det är ett oväder på ingång. så alla snabbt på planet sedan lyfte vi. jag satt mellan två främlingar, lite svårt att sova, men jag fick lite sömn i alla fall. sedan när vi kom till newark så fick vi cirkulera över flygplatsen i 20 minuter innan vi kunde landa. till sist var vi framme och vi tog en taxi tillbaka till englewood.

dagarna i miami var underbara, var ju sagt att det skulle åska och regna men vi hade helt fantastiskt väder. lite kort tid att vara där bara, men det var skönt så länge det varade.


KOMMENTARER
skriv något kul, så blir jag glad!

namn:
kom ihåg mig ?

e-mail: (visas ej)

blogg / hemsida ?:

kommentar:

Trackback




RSS 2.0