SUNDAY 22:18

väckarklockan ringde klockan åtta, gick upp strax efter det och gjorde mig klar. kvart i nio kom hanna, laura, nicole och anna och hämtade upp mig och vi körde till new york.

anledningen till att vi åkte dit så tidigt var matchen mellan tyskland-england. vi parkerade bilen och tog tunnelbanan till den tyska baren där vi skulle titta. när vi kommer dit står de fullt tysklandssupportrar utanför, det visar sig sedan att vi inte får komma in då vi är under 21. tyskorna börjar få panik, matchen har redan börjat. vi vet inte vart kan se matchen. vi befinner oss typ mitt i china town, hittar en elektronikbutik där de har ett par datorer som de kallar internetcafé, vi lånar datorn och googlar german bar. hittat en, anna ringer, de visar matchen, nu ska vi bara ta oss dit.

eftersom vi var fem stycken var det inte bara att vinka in vilken taxi som helst, utan vi fick vänta tills vi ser en stor. tills sist gör vi det och vi är påväg. taxichauffören verkar inte veta vart han är på väg, vi frågar om han vet vart gatan ligger och han säger att det vet han, när vi kommer dit så är det helt fel gata, han hade inte hört vad vi sa. så vi säger den rätta gatan och han säger att han vet vart de ligger och vi är på väg igen, om man kan kalla att köra runt i cirklar att vara på väg. vi frågar igen om han vet vart det ligger, och ber honom använda sig av sin gps, vilket han dock kunde gjort tidigare tyckte vi. under tiden som chauffören yrar runt, så blir tyskorna mer och mer irriterade, vi lyssnar på matchen via radion och får veta att tyskland leder.

till sist kommer vi fram till den tyska baren; lederhosen! det var nu halvlek. vi ser den andra halvan av matchen. vilket slutade bra för tyskland och alla var glada.


efter det så promenerade vi runt lite, var nästan olidligt varmt, jag svettades som bara den hela tiden och längtade bara in till affärernas air condition.

nicole piercade sig, hanna träffade sin tatuerare och pratade om hennes framtida tatuering, jag åt mcdonalds för första gången sedan jag kom hit, laura köpte lite new york souvenirer då hon åker hem om typ tre veckor.
ja, det var väl det, vi gick in och ut i lite affärer men jag köpte inget...

och sedan jag kom hem har jag tagit en skön sval dusch och bara slappat i min säng. och nu är det läggdags, tidigt jag vet, men det blev inte många timmars sömn igår. och imorgon är det upp tidigt igen, för då börjar camp.

godnatt


KOMMENTARER
Postat av: Köksbyggaren

Hello



Roligt med "taxitour" på newyorks gator. Känn er lurade. Tror att han såg sun chans på lite extrapengar eller så var han en "engländare".

Hoppas att det är bra hos er i USA och att allt har kommit på plats. På tal om att komma på plats så har köksbyggaren fått det mesta på plats. Första koket är avklarat och disken kan "spolas". Snart slut med "köpemad".

Nu ska det bli lite roligare i trappan eftersom att köksbyggaren har fått konkurrens av nya köksprojekt. Har hört att det skall bli klart på 3 veckor men det har man hört förr. Då gick firman i konkurs.....kanske en repris.

Nästa skype får du en rundtur i den nya köksmiljön.

Vi ses/

Byggmästaren

2010-06-28 • 10:55:29
skriv något kul, så blir jag glad!

namn:
kom ihåg mig ?

e-mail: (visas ej)

blogg / hemsida ?:

kommentar:

Trackback




RSS 2.0