THURSDAY (FRIDAY 00:58)

idag är det den 24:e vilket betyder att jag nu har varit här i två månader, tiden går så otroligt snabbt. eller det känns inte som att den går snabbt, men när jag säger att jag har varit här i två månader, då fattar jag inte vart alla dagar har tagit vägen. nu har jag BARA tio månader kvar, haha.

var meningen att barnen skulle väcka mig imorse, men de gjorde de inte. vet inte om de inte vågade gå upp och väcka mig eller ifall de var snälla och lät mig sova. har ingen aning om när de vaknade, men jag vaknade i alla fall kvart över nio. har slappat med barnen hela dagen. kollat film och tv, åkt roller blades (inte jag, men barnen) och pysslat lite.
har varit så himla varmt idag, man klarade av att vara ute i tio minuter åt gången, sedan var man tvungen att gå in i huset för att svalka sig. så det har varit fint väder hela dagen, förutom en liten paus på tio minuter. helt plötsligt från ingenstans började det att åska och blixtra och regna. och här snackar vi regn, tror aldrig jag har sett något sådant förut. det vräkte ner, gatorna var fulla med vatten på bara några sekunder. hela himlen lyste upp när det blixtrade. sen slutade plötsligt och solen kom fram igen som att ingenting hade hänt.

mamman kom hem vid två, så då delade vi på uppgifterna, jag namnmärkte en massa kläder som den äldsta pojken ska ha med sig på camp och fixade lite.
sedan körde vi till de två andra barnens camp för family orientation, där de pratade om vad som kommer hända och vi fick en rundtur och lite så, sedan bjöd de på pizza.

när vi kom hem släppte jag av familjen hemma hos en annan familj, där pojken ska, ja vad säger man, bli bar mitzvah på lördag och idag har de en torah dedication. var typ 90 personer i deras hus, hur mycket bilar som helst utanför och det stod en man utanför i orange väst, vet inte om de hyrt in honom som ordningsvakt eller parkeringsvakt, det framgick aldrig, men i alla fall så tyckte jag det var lite maffigt för bar mitzvah, inte för att jag har varit på någon, men jag jämför det med min konfirmation.

när jag kom hem så såg jag mitt paket hemifrån sverige.


paketet innehöll lite saker som jag glömt hemma så som; skor och väska.
sedan fanns det även en massa andra nödvändigheter.


godis, choklad (vickan och danne - choklad), hög med tidningar, en midsommarstång och ett par vykort.

TACK SÅ MYCKET!


har såklart redan ätit några bitar av godiset :)

kanske inte så intressant för er men jag känner att jag håller på att bli förkyld. eftersom att det är så varmt i mitt rum och ac:n är automatisk så är den igång nästan konstant, vilket leder till att man nästan fryser ihjäl och den är ju inte tyst heller, så man vaknar lite då och då av att den brummar.

men nu - läggdags. hoppas ni får en trevlig midsommar imorgon. eller idag är det ju för er (för mig också för den delen). vet inte hur min midsommar kommer se ut, men jag vet att jag kommer sakna de svenska nypotatisarna med gräddfil, gräslök och salt... men hoppas att ni får bra väder i alla fall.

godnatt!


KOMMENTARER
Postat av: mamma

gomorron gumman har precis vaknat klockan är 8.

Det är inte lika fint väder som igår,men det kanske ändrar sig klockan är ju inte så mycket än.Pappa är inte färdig med köket än,fast det var det väl ingen som hade trott heller.jag har i alla fall en micro och en ugn,det är ju inte dåligt.men jag har ingen spis,det finns en granne som sa att för en liten summa kunde jag få koka potatisen hos dom.Då sa jag att det var gratis hos hans granne vägg i vägg.Hoppas vi kan skypa idag,när det är vår natt annars är ju inte jag uppe vid den tiden,men inatt är jag väl det. Många midsommar kramar från mig.

2010-06-25 • 08:09:37
Postat av: The neighbour

Hej Natta & glad midsommar på dig.

Vill passa på att försvara din pappa, som verkligen gjort ett hästjobb denna vecka.

Men tyvärr så tar ting tid (TTT), vilket man inte alltid tar hänsyn till när man planerar tidsplanen för ett sådant här arbete.

Känns inte riktigt bra att grannarna kör "svartabörs" metoder gentemot familjer som inte har ett komplett kök ännu, de kanske själv sitter i samma sits om bara några veckor.

Verkar som att styrelsen får ta tag i detta framöver.

Hoppas att du slipper bevista bar mitzvan. då det känns som att dessa företeelser tillhör tiden då inte ens Iphonen slagit igenom.

Håller på att koka upp en kanna vatten till dina föräldrar, så att de kan få sin kokta nypotatis även i år. (vi har ju våra traditioner, även om det inte är så mycket blod inblandade i dessa.)

Ha de´/ Busan & Mischas fodervärd

2010-06-25 • 09:39:55
Postat av: emma

hahaha , dog åt busans och mischas kommentaris . och vår lilla inspelning av kunainvervjun .. . kom previs upp på itunes ! ajaaa, det jag vill säga är att du måste snacka med dina lilla värdfamilia , så att jag kan boka en ligen flygisbiljett och slitta ssveirige för ett tag !!!

2010-06-26 • 04:33:03
Postat av: emma

juuust det , blev jääävligt sugen på lite av godiset ! tur att jag jobbar på bion på imorgon !! och föregående kommentar vet jag inte alls vem som har skrivit .. .kan inte alls ha varit jag .. i så fall utan glasögon .. . <3

2010-06-26 • 04:36:20
skriv något kul, så blir jag glad!

namn:
kom ihåg mig ?

e-mail: (visas ej)

blogg / hemsida ?:

kommentar:

Trackback




RSS 2.0