THURSDAY (FRIDAY 00:46)

okej, ska försöka hålla mig så kortfattad som möjligt, då klockan redan är långt efter läggdags och jag har inte tid att sova imorgon, för då jag måste packa och fixa lite saker inför miami. men jag kan ju alltid sova de tre timmarna som de tar att flyga.

har känts som fredag hela dagen idag, vet inte varför, men ja. har varit lugnt idag. vaknade, körde på hela morgon rutinen, sen efter jag lämnat barnen, så städade jag lite, sedan skype med mamma.

sen eftersom jag har sådan (o)tur så har jag fått ett stort trevligt munsår på överläppen. antingen beror det på solen, stress eller den förkylning som jag börjar känna av. inte konstigt att man blir förkyld, då man går från varmt och fuktigt ute, in till ett kyligt hus, ut i värmen, in i bilen med högsta trycket på air conditinern, ut i värmen, in i huset.. ja och så fortsätter det hela tiden. men det är ju så bra timing, roligt att åka till miami, munsåret ska ju helt inte sola och inte så kul att ligga på stranden och snörvla heller. men som tur är för mitt munsår, mindre tur för mig, så ska det tydligen åska, vara molnigt  och ha sig i miami i helgen, roligt! men i alla fall för att komma till saken, fick köra till CVS för att köpa salva till munsåret, men dem har ju allt i den affären, så jag fastnade där lite och kom hem med lite mer saker än beräknat.


var meningen att jag bara skulle köpa den lilla blå pumpsalvan(?) där nere i hörnet. de har ju inte min vectavir här så får hoppas att den här fungerar lika bra eller bättre.
men jag följde emmas råd och köpte kräm med solskyddsfaktor 70, emma rekommenderade 85, men jag hoppas den här blir bra, för jag vill verkligen inte bränna mig, blir bara så jobbigt när man ska sova då (men som det ser ut med vädret så kanske det inte blir stranden...)
sedan köpte jag även schampoo, balsam och hårspray. har ingen aning om dem är bra överhuvudtaget. men flaskorna är gigantiska och de var ju bara så billiga, någon kampanj, så alla tre för typ 10 dollar (ca 80 svenska kronor) så jag kunde inte låta bli.
sen blev det en eyeliner också bara för att det var så billigt och för att jag glömde ta med min hemifrån.

efter det körde jag hem, var bara hemma en liten stund, sen promenerade jag in till centrum. sa till mamman att jag skulle gå in till centrum, hon bara; va?! ska du gå?! det tar alltså mellan 10-15 minuter att gå dit. tycker bara att det är skönt att gå då man annars tar bilen överallt. men det märks att amerikanerna tar bilen vart de än ska. nästan som när ni där hemma kör till torino och konsum.
men jag gick i alla fall in till centrum och köpte mig en mobiltelefon, äntligen tog jag tag i mig själv. köpte bara första billigaste telefon med kontantkort som jag hittade.


inte det allra senaste precis, men den fungerar utmärkt att ringa och sms mina tyska vänner med (ja, för hittills har jag bara tyska vänner, haha)

sedan köpte jag mig en frappuccino på starbucks och promenerade till nicoles hus, men hon var inte hemma, så jag gick hem igen.
hämtade barnen vid tre, sedan jobbade jag fram till halv tio, och de senaste timmarna har jag spenderat i min säng vid datorn.

har även fått ett paket idag, TACK EMMA!


vet inte om paketet låg i en varm postbil hela dagen eller om vår brevlåda är ovanligt varm (kan bero på de 30 + graderna) för chokladen såg ut så här.


flickan ville bara klämma ännu mer på alla. men nu har det legat i mitt iskalla air conditionerade rum så de har stelnat och det lilla schweizernöt chokladet har redan åkt ner. du har bra timing emma, jag som har varit jätte duktigt och ätit nyttigt tisdag och onsdag (förutom en liten bit brownie igår) har kämpat för att stå emot. kunde känna doften av choklad när flickan åt oreos. men ja, nu kan jag ju inte svika dig. jag lovar att jag kommer äta upp allt! inte svårlovat(?) kan jag ju säga. nej, men seriöst, tack emma, mycket uppskattat. barnen undrade bara vem den där lilla tanten var i mitten av vykortet, när jag förklarade att det var drottningen av storbitannien, fick jag bara svaret; drottningen av vad?

nu sitter jag här, har slängt på ett lager med salva och hoppas på det bästa, lär väl få gå runt och se ut så här hela dagen imorgon, hoppas jag inte skrämmer någon bara.


detta blev inte så kort som jag tänkt, men vad gör man inte för sina läsare.

good night!


KOMMENTARER
Postat av: A neighbour

Natta.

Förstår inte riktigt vad det är för något som är fel med att ta bilen till konsum & Torino.

Dels ligger båda objekten rätt så lång borta, dessutom har vi ett stort vägarbete här hemma som man inte bör promenera inom och till sist men inte minst så är det inte gott med kall pizza!

Blir även lite orolig för ditt samröre med de tyska "vännerna". Har namn som Baader-Meinhoff, Göbbels, Mengele, etc. inte förtäljt dig att dessa varelser leker man inte med. Ger man dem fingret, så tar de hela armen.

Men jag hoppas att du får det bra i Miami, för om du får för dig att åka hem till Sverige igen kan jag bara säga att det är en hyfsat dålig ide.

Men du kanske föredrar grillat eller Toast?

Take care / Dad in Olssons

2010-06-04 • 10:41:26
Postat av: Cristina

hej gumman, hoppas det går bra, o tror du o din mamma fast ni är långt ifrån varandra är ändå nära, för hon fick oxå munsår, säkert allt stress... tänker så på dig, hoppas ni inte får allt för dåligt väder i Miami. Är det något du behöver från regniga sverige? Säg bara till, så fixa jag det. Vi ska släppa en ny trollungars skiva... nåt du vill se..hihi kan tänka mig hur mycket du saknar de hihi...;), men de saknar dig, helt otroligt men de pratar förtfarande om dig, Lina frågade idag vad det var för jobb du hade där hihi... tyckte det var super gulligt.

O jag o din mamma har börjat med countdown här nu...bara fyra veckor kvar,....sen friiiiii friiiiiiiiiiii i fyra veckor.

Men ha det bra. kramis

2010-06-07 • 21:01:17
skriv något kul, så blir jag glad!

namn:
kom ihåg mig ?

e-mail: (visas ej)

blogg / hemsida ?:

kommentar:

Trackback




RSS 2.0