FRIDAY (SATURDAY 14:23)

okej, ska sammanfatta min fredag nu.
vaknade, gick upp, slängde in en omgång tvätt i maskinen, sedan hela den vanliga morgonrutinen och körde barnen till skolan. när jag kom hem så körde jag och min värdmamma och fixade social security number till mig, så det lär väl dyka upp inom ett par veckor. sedan följde jag med henne på en massa ärenden. när jag kom hem hade jag 45 minuter kvar innan jag skulle hämta barnen. sedan körde jag den äldsta pojken till en kompis, mamman tog den andra pojken till tandläkaren och flickan hade play date med ett par tvillingar, det var lugnt, så jag kunde vika tvätten samtidigt som jag skypade med mamma. sedan vid sex körde vi hem till några vänner till familjen och åt mat. när vi kom hem så gjorde jag mig klar, samtidigt som jag pratade med emma. hon hade precis kommit hem från sin utgång och jag skulle precis gå ut, kändes konstigt, men vid kvart i tio kom hanna och laura och hämtade upp mig, vi körde och hämtade upp nicole. sedan körde vi inom shoprite för att köpa strumpbyxor till mig, folk tittade konstigt, kanske berodde på att vi var lite väl uppklädda för en shoppingrunda på shoprite.

när vi väl var inne i new york parkerade vi bilen, sedan tog vi oss till webster hall. vi ställer oss i kön med våra biljetter och när vi kommer fram så visar vi upp dem och våra id kort. nej, ni tror inte att dem då säger att de har ändrat för TVÅ dagar sedan att man inte kan komma in med utländska id- och körkort, man måste ha sitt pass eller amerikanskt körkort. vi försökte förklara att vi har kört från new jersey och det finns ingen möjlighet att vi kan hämta vara pass (och vem fan vågar gå ut med sitt pass, med visum och allt i) vi sa att detta borde ju ha stått på hemsidan eller något, de säger att vi kan göra ett återköp på biljetterna på hemsidan och få pengarna tillbaka, men ja, det kan man ju tro hur mycket man vill på. så vi går ut ur kön, vet inte vad vi ska göra, rolig första utgång i NY tänkte jag. vi ställer oss utanför ingången och då kommer en kille fram till oss och sa att han ska försöka fixa in oss, tror att han var någon promotor eller något. så efter ett tag kommer vi äntligen in, med ett stort svart kryss på vardera hand. de söker igenom våra väskor och visiterar oss, sedan kan vi gå in och dansa. det spelades bra musik och vi dansade hela kvällen. gick för att hämta bilen som vi parkerat inne i ett sådant inhägnat område, som ska vara öppet 24/7, men nej, ni tror väl inte att mannen som jobbar där var där då, så där står vi och ropar och försöker ringa, frågar hotellet mittemot om de kan hjälpa oss. så till sist dyker mannen upp, han låg väl och sov i en bil eller något. vi körde hem och jag var hemma vid strax efter halv fem. var lagom trött i fötterna av att ha gått i mina klackar hela kvällen.


jag, när jag kom hem, med mina två stora fina kryss, tog inga bilder under kvällen, hade kameran med mig (ja, mamman den är tillbaka med hem), men jag hittade inte riktigt rätta tillfället att ta upp kameran på dansgolvet. försökte skriva detta inlägg då när jag tog bilden, men jag somnade med datorn på magen, och när jag vaknade vid sex, så orkade jag inte, utan lade bara ner datorn på golvet.

vaknade för en halvtimme sedan, hunden har stått där nere och skällt i två timmar nu, familjen är antagligen inte hemma. blev ett långt inlägg med mycket text, hoppas ni orkade läsa, men nu ska jag klä på mig och bege mig ut för att träffa nicole, ska nog till hudson.

hej så länge! (brukar alltid skriva godnatt, så kom inte på ett bra avslut nu)

KOMMENTARER
skriv något kul, så blir jag glad!

namn:
kom ihåg mig ?

e-mail: (visas ej)

blogg / hemsida ?:

kommentar:

Trackback




RSS 2.0