FRIDAY (SATURDAY 00: 20)

fortfarande fredag två minuter till, men tror inte jag hinner bli klar innan det blir lördag. är ju i och för sig redan lördag hos er.
dagen har i stort sätt sett likadan ut; gick upp tio i sju, klädde på mig och gick ner och började med tvätten, väckte barnen kvart över sju och gav dem frukost. strax efter åtta körde jag och lämna dem. behöver inte längre använda gps:en till och från skolan, stolt! fortsatte med tvätten när jag kom hem, sedan skypade jag med mamma och efter det åt jag frukost.

frukost bestående av jordgubbar och mjölk.

blev tyvärr ingen upptäcktsfärd idag, tvätten tog helt enkelt över. körde och hämtade barnen strax efter ett. körde hem och var hemma en liten stund, sedan var det dags att köra flickan till ett kalas, var hemma ett tag, sedan var det dags att köra och hämta henne från kalaset igen. föräldrarna kom hem vid fem idag, så då slutade jag, men jag umgicks med flickan ändå. vi var ute och lekte lite i det sköna vädret. sedan var det dags för kvällsmat, har fortfarande inte lärt mig de hebreiska bönerna, men det kommer väl.. efter maten tittade vi i lite fotoalbum från när barnen var små, sedan spelade vi poker.

klockan kvart i tio skulle barnen gå och lägga sig, så jag gick upp på mitt rum, tog på mig min pyjamas och kröp ner i sängen, men det kändes lite tidigt att sova, så jag plockade fram en påse (w)ahlgrens bilar och bestämde mig för att se något avsnitt av någon serie.


nu mer än två timmar senare så ska jag släcka ner och lägga mig. skönt att kunna sova hur länge jag vill imorgon. verkar även som att vi au pairer ska träffas imorgon, så får se vad jag och mina nyfunna vänner ska hitta på.

godnatt

ps. mamma, jag sov inget alls idag under dagen, bra va? ds.

KOMMENTARER
Postat av: mamma

Hej

Låter bra att du klarade dig att vara vaken hela dagen.Kul att ni ska hitta på något idag,ser med spänning fram att höra vad ni gjorde.Vädret här är kasst,det regnar,känns som en tradig höstdag.Pappa och jag ska än en gång ut och kolla vitvaror,förstår inte varför det ska vara så svårt att bestämma sig.Vi ska även gå över och titta när Victor spelar med U19.Sedan blir det de vanliga lördagssysslorna som att städa tvätta och veckohandla.Vi hinner kanske skypa senare.

Många kramar saknar dig.



mamma

2010-05-08 • 09:27:21
skriv något kul, så blir jag glad!

namn:
kom ihåg mig ?

e-mail: (visas ej)

blogg / hemsida ?:

kommentar:

Trackback




RSS 2.0