MONDAY 23:36

okej, idag har jag börjat jobba på riktigt, började med att väcka barnen och göra frukost till dem. behövde inte köra dem till skolan idag utan en annan au pair kom och hämtade oss. sen hem och börja tvätta, skypade lite med mamma också och fick det senaste skvallret hemifrån. sedan tog jag bilen och körde runt lite i området, var meningen att jag skulle köra här i gatorna bara, men råkade hamna på lite större gator, jag hann också med att köra vilse under den halvtimme långa turen. tur att det fanns gps i bilen så jag hittade hem igen. sen pratade jag lite med emma, gav henne en rundvisning av huset och hon gjorde mig sällskap medan jag vek tvätten. sedan hämtade samma au pair upp mig och vi körde och hämta barnen. var sedan själv med barnen från halv fyra till sju vilket ändå gick över förväntan. lite små incidenter bara.
är nyss hemkommen från starbucks där jag har spenderat kvällen med några andra au pairer, wiho, första sociala umgänget utanför familjen. de flesta av dem var från tyskland och har varit här ett bra tag, så de känner varandra ganska väl, men jag kommer väl in i det snart.

(ursäktar frånvaron av bilder, lovar att det kommer när jag har något intressant att vis

KOMMENTARER
Postat av: Pappa

Härligt att komma igång. Hur känndes det med att köra utan din handledare....

Jag tror också att du kommer in i gänget efter ett tag. Var bor hon som kommer och hämntar dig? Bilder..... om vi ska tro att det är 30 grader så får du lägga ut en sommarbild.

Vi hörs sen.

2010-05-04 • 20:06:32
Postat av: Farmor

30 grader det var härligt om det var här, blåst regn och koldt, uff; håber alt är bra med dig. Och tag det försigtigt i traficken. Är barnen snälla mod dig??. ha det så bra . KRAM

2010-05-04 • 23:15:09
Postat av: emma

såg att du tagit bort inlägget du skrev innan . .. undrar varför .. haha . men duu, nu åker bloggsupport iväg i en vecka , men har självklart med mig datorn ! så det är bara att höra av sig om någon händer ! sen är vi ju en timme närmre varandra också ;) hälsa tyskarna från mig , vi ska lätt hänga med dem när jag kommer och hälsar på :)

pusspuss <3

2010-05-04 • 23:33:48
skriv något kul, så blir jag glad!

namn:
kom ihåg mig ?

e-mail: (visas ej)

blogg / hemsida ?:

kommentar:

Trackback




RSS 2.0