MONDAY 23:59

tvättdag idag, så gick upp klockan sju och började tvätta, sedan såg det ut som det gjort alla andra dagar.
hade bestämt mig för att försöka vara lite nyttigare och FÖRSÖKA undvika alla godsakerna, började bra med jordgubbar och mjölk till frukost och när jag tvättat färdigt så bestämde jag mig för att ge mig ut på en liten promenad. lite kallt (18 grader) var det idag och blåste lite gjorde det, så jag behövde ha på mig vårjacka och sjal.


bestämde mig för att promenera till huvudgatan och hela vägen dit ser typ ut såhär. inte särskilt mycket roligt att titta på.


gick in på starbucks, köpte iste med passionsmak (osötad), för att fortsätta på min nyttiga(?) bana. 40 minuter senare var jag hemma, satte mig utanför dörren i solen där det var vindstilla och bara njöt. sedan skypade jag lite med mor min, vek tvätten och efter det var det dags att hämta barnen.


varje dag kör jag och ställer mig i den här kön till barnens skola för att vänta på att mannen med walkie talkien ska komma ut genom grindarna och dirigera bilarna från de olika köerna. så här spenderar jag mellan 10-20 minuter varje vardagseftermiddag. för kommer man sent lär man få vänta jätte länge innan man blir insläppt.


men idag var jag förberedd med en tidning, så väntan kändes inte allt för lång. annars kan 15 minuter kännas som en evighet. 

flickan skulle på play date så körde henne dit, sedan hem med pojkarna för att göra läxor, lättare sagt än gjort. men det gick till sist.
på kvällen kom community counsellorn hit för att kolla läget. fick skriva på ett kontrakt och fick lite information. men det gick bra.
sedan åt jag ett par knäckebröd (låter som att jag har varit jättenyttig under dagen, men kan ju säga att det inte gick så bra under eftermiddagen, upptäckte ett fat med hemmagjorda cup cakes med frosting och chocolate chip cookies som barnens farmor bakat, så det slank ner ett par kakor och en muffin) och begav mig upp på mitt rum vid kvart över nio. sitter nu här, har kollat lite serier, laddat ner lite spel på min dator som jag har suttit och spelat, bara slappat helt enkelt.
men nu är det läggdags, godnatt.

KOMMENTARER
Postat av: Pappa

Skönt med rutiner. Känns som att du har kommit in i arbetslivet som aupair. 18 grader är som en sommardag här så lite avundsjuk blir man när läser att du bara hade 18 grader. Idag hade vi frostgrader på morgonen så sommaren får vi vänta på ett tag till. Vi ses och njut nu vidare over there.

Pappa

2010-05-11 • 06:36:06
skriv något kul, så blir jag glad!

namn:
kom ihåg mig ?

e-mail: (visas ej)

blogg / hemsida ?:

kommentar:

Trackback




RSS 2.0