SATURDAY (SUNDAY 00:43)

vaknade idag vid tio tiden och hörde att det ösregnade ute, så bestämde mig för att sova några timmar till, vaknade vid ett och då sken solen. skypade sedan lite med familjen där hemma och fick senaste nytt från sverige.
efter det gick jag upp och duschade och sedan gick jag ut och och satte mig där ute. pratade lite med pappan, läste tidningen, visade honom i en atlas vart helsingborg ligger och ja, bara tog det lugnt helt enkelt.
kvällen spenderades hemma hos grannarna med ett antal andra familjer, var faktiskt trevligt att bara sitta och prata.
eftersom jag inte har något nummer till de andra au pairerna, så var det lite svårt att ta kontakt med dem, skrev till dem på facebook men fick inget svar. fick senare veta att de redan träffats. ska nog skaffa en mobil och eget amerikanskt mobilnummer, blir nog lättare att hålla kontakten då.

imorgon är det morsdag, om jag vill så ska jag följa med till barnens mormor för brunch, annars vet jag inte vad som händer, ska nog försöka träffa de andra tjejerna imorgon eftermiddag istället.

idag har jag varit i usa i två veckor, en halv månad, det låter faktiskt mycket. men om man säger att jag har 50 veckor eller 11,5 månad kvar, så låter det som en evighet. men när jag kommit in i det ännu mer så kommer dagarna flyta på ännu snabbare.
nu när jag har varit här i två veckor kan jag skaffa ett social security number, vilket gör att jag också kan ta körkort, vilket gör att mamman tillåter mig köra på motorvägarna, vilket leder till att jag faktiskt kan ta mig till lite andra ställen och se lite mer.

KOMMENTARER
Postat av: Signe

Hej! Skulle betyda så jäkla mycket för mig om du skulle rösta på min outfit här: http://www.minoutfit.se/outfit.php?id=57624



När du röstat så kan du slänga in en kommentar på min blogg så länkar jag dig!



SNÄLLA SNÄLLA RÖSTA! KRAM!

2010-05-09 • 08:10:12
URL: http://signebelfiore.blogg.se/
Postat av: Lollo

Nää seriöst!? Orka det. Jag gick från 90 till den här, som är typ 150 har jag mätt med mig själv. Ja jag börjar också bli helt sne i ryggen, men du hade ju ryggproblem innan. Säg till din familj att du måste ha ett skrivbord, och om de inte är villiga får du väl köpa ett själv. IKEA eller Target typ? Jag har hittat ett fint på Target.



Nej det är sjukt! Ja jag tror jag börjar komma in i det, fast det är ju ganska så flexibelt och fritt här :P Men det kanske blir lite bättre nu, nannyn jobbade sista dagen i fredags så nu imorgon börjar jag vara ensam och då tror jag det går lite lättare att komma in i det också. Hur går det för dig?

2010-05-09 • 19:25:57
URL: http://lizinamerica.blogg.se/
skriv något kul, så blir jag glad!

namn:
kom ihåg mig ?

e-mail: (visas ej)

blogg / hemsida ?:

kommentar:

Trackback




RSS 2.0