THURSDAY 23:45

ska försöka hålla mig ganska kortfattad, då är jag är jätte trött.
vaknade strax efter sex av mig själv av att det var så ljust ute, började jobba kvart i sju. var själv med barnen hela morgonen vilket gick över förväntan bra.
vädret var inte riktigt på vår sida idag, riktigt varmt, men molnigt, åskväder, så det blev inte stranden. så jag gick och la mig och sov, då jag hade huvudvärk, vaknade efter tre timmar.
sedan har resten av dagen bestått till mesta del av bilkörning, har kört fram och tillbaka genom halva englewood flera gånger idag känns det som. till gymnastik, kompisar, baseboll träning, kompisar, baseboll träning, baseboll match, ja och till sist hem.
slutade vid strax efter åtta, sedan har jag pratat lite med emma, och nu ska jag gå och lägga mig.

men en sak måste jag ju berätta först, jag gjorde så att polisen kom till vårt hus idag. jag råkade sätta igång alarmet, när vi har det som stressigast ska hämta flickan från gymnastiken och samtidigt som gymnastiken slutar börjar mellanbarnets baseboll träning, lätt att vara på två ställen samtidigt. men nu till saken. jag råkar starta larmet, det tjuter en massa, jag stänger av det med min kod och allt är lugnt, men så säger den äldsta pojken att de alltid ringer från larmbolaget för att kolla så allt är okej. jag väntar och till sist ringer dem och frågar om allt är okej, jag säger att allt är okej och att jag bara råkade göra fel. så frågar hon efter säkerhetskoden, tror ni jag kan den!? NEJ! så jag säger att jag är deras nya au pair och jag kan inte koden, jag lämnar alla mina uppgifter och allt som jag bara kan komma på och verka bra i den här situationen. så säger hon okej bara. så jag förmodar ju att hon ringer till någon av mina värdföräldrar och kollar så att detta stämmer. så att allt var lugnt igen. sedan kör jag iväg och kör barnen hit och dit. sen när jag kommer hem, så får jag veta att de har ringt till barnens mormor, hon är väl kontaktperson av något slag och att de kontakta en granne och att polisen kom till huset. men ja, då var jag ju inte hemma, så jag vet inte vad dem gjorde.

ja, så det var min dag, blev kanske inte så kortfattat som jag tänkt, och inga bilder heller, bara ett tråkigt inlägg med en massa text. men har jag inte sovit så har jag stressat runt och kört bil, inte så mycket intressant att ta kort på. men det blev lite spänning i min vardag i alla fall. godnatt!

KOMMENTARER
skriv något kul, så blir jag glad!

namn:
kom ihåg mig ?

e-mail: (visas ej)

blogg / hemsida ?:

kommentar:

Trackback




RSS 2.0