NOVEMBER 25th - NOVEMBER 28th

tordagen var det thanksgiving. började jobba 9.30, hjälpte barnen med lite skolarbete och gav dem lite frukost. sedan kunde jag gå upp på mitt rum och göra mig klar. vid 12.30 körde vi till barnens mormor och morfar för thanksgiving dinner. farmorn och farfarn var även där, och några andra släktingar. vi åt kalkon och mycket annat, åt så mycket så jag nästan sprack. sedan var det ju efterrätt, eller efterrätter kanske jag ska säga, fanns hur mycket som helst att välja på, bland annat detta:


turkeycake


another turkeycake

på torsdagen kvällen följde jag med min värdmamma till toysrus för de starta sin bleck friday rea redan klockan tio på torsdagen kvällen. vi körde till närmsta affär och kommer dit till en sju mil lång kö, vi ställer oss i den. sedan strax efter tio kommer vakten och säger att den här affären öppnar inte förrän klockan sju nästa morgon, alla slänger sig in i sina bilar för att köra till den andra affären. när vi kommer dit så är den också stäng. vi läser det finstilta på baksidan av reklam bladet och det visar sig att alla toysrus affärer i den här staden är stängda. så vi bestämmer oss för att köra till en tredje affär. på vägen dit ser vi folk som tältar och sitter i sina sovsäckar utanför ett best buy bara för att komma in först när de öppnar på morgonen. alla blir helt galna, folk går upp mitt i natten för att vara på target när de öppnar klockan fyra på morgonen. när vi kommer till den tredje affären är klockan nästan elva. vi kommer in efter ca 20 minuter. vi åkte främst till toysrus för att de hade bra pris på ipods och det var just vad pojken ville ha i födelsedagspresent. så vi får ställa oss i kö igen för att komma in till elektronikavdelningen. jag erbjöd mig att stå i kön medan min värdmamma gick runt och letade andra saker. det visade sig att vi skulle stå i den kön i TRE TIMMAR! jag kom hem klockan tre på natten, borstade mina tänder och somnade så fort jag lade huvudet på kudden.

dagen därpå var det meningen att vi skulle ta familjefoto och jag blev tillfrågad att följa med. så efter fem timmars sömn (vilket är alldeles för lite för mig), så gick jag upp för att göra mig klar. såg då att mamman lämnat en lapp till mig att hon avbokat fotograferingen och att jag kunde gå och lägga mig igen. så jag började jobba 12:30, gjorde lunch till barnen, sedan kollade vi på tv nästan hela eftermiddagen, jag åt med familjen och sedan vid klockan sex kunde jag gå upp på mitt rum och slappna av lite. vid sju körde jag och hämtade upp nicole och det blev bio.
lördagen sov jag länge, sedan pratade jag lite med familjen, var kalas för liam hemma hos oss.
gjorde mig klar och vid tre tiden körde jag och hämta nicole. vi handlade lite på shoprite.


första gången jag åt salami på sju månader, smakade helt underbart!
sedan var vi busiga och blandade meat and dairy, thihi.


vi körde runt lite här och var, hamnade på ett ställe där de sålde kransar och typ juldekorationer för gravar.

efter det körde vi till shoprite igen och hyrde en film, sedan körde vi hem till nicole och tittade på den.

söndag, åkte in till new york vid halv två efter att ha pratat lite med familjen där hemma. blev inköp av lite hanukkah presenter och lite julklappar. annars så gick vi bara runt och njöt av julstämningen.


sedan åkte vi hem till mig och tände det första ljuset i vår egen-gjorda adventsljusstake.
gjord av play doh lera. men den ska dekoreras.


så här fint är det runt mina fönster nu, riktigt juligt.


så vi spenderade söndagskvällen på mitt rum med julmusik, pepparkaksdoftande ljus, godis och julmust (första gången nicole smakade). vi hade det riktigt mysigt och det var faktiskt julkänsla över det hela. så nu blir det mitt rum för att tända ett nytt ljus de kommande söndagarna :)


KOMMENTARER
Postat av: camilla

vad fint det blev med ditt julpynt.vi håller också på att göra massa julpynt på dagis. i dag ska vi göra sockerlyktor,vi ska även träna på luciasångerna.jag slutar halv fem kollar om du är inne när jag kommer hem

2010-12-08 • 08:08:26
skriv något kul, så blir jag glad!

namn:
kom ihåg mig ?

e-mail: (visas ej)

blogg / hemsida ?:

kommentar:

Trackback




RSS 2.0