NOVEMBER 6th - NOVEMBER 21nd

okej, fick höra att jag har ett par läsare från påarp som går in på bloggen varje dag och hoppas att jag har skrivit, men så har jag svikit er.
men nu kommer ett litet inlägg. kommer inte ihåg allt som har hänt, men mamma har ju varit här, så jag utgår från bilderna när jag skriver.

jag åkte och mötte mamma på flygplatsen, sen åkte vi hem och mamma somnade direkt eftersom hon rest i 20 timmar.

vi vaknade tidigt dagen därpå, vi åt frukost med familjen, sedan åkte vi in till new york och promenerade runt lite.


new york marathon


ice rink at rockefeller center


julpyntet har börjat komma överallt


senare på kvällen åkte vi upp i top of the rock


empire state building


mamma och jag uppe i top of the rock

måndagen spenderade vi i soho, noho, china town, little italy och greenwich village. blev god mat i little italy, sen gick vi på bio och såg red, och efter det drog vi hem mycket trötta i fötterna.

tisdagen åkte vi till hoboken, till carlos bakery.



cannolis and lobster claw

sen åkte vi till ett par olika köpcentrum och kollade runt lite och efter det åkte vi hem.

på onsdagen gick vi upp och gjorde oss klara sedan tog vi bussen till new york och subway ner till south ferry. därifrån tog vi färjan över till liberty island och frihetsgudinnan.




uppe i frihetsgudinnans krona.

dog nästan på vägen upp. var en smal spiraltrappa hela vägen upp, och jag är ju inte den mest vältränade, fanns ingenstans att vila och det var folk bakom så man kunde inte stanna. så jag blev så andfådd, fick blodsmak i munnen och dog nästan.


ground zero

efter frihetsgudinnan så blev det lite promenad i downtown och financial district. sedan kvällsmat på whole foods.



sen var det torsdag och min födelsedag, happy birthday to me!

skypade med pappa, victor och liam medan jag öppnade mina presenter.

TACK SÅ JÄTTE MYCKET ALLIHOPA!

några av sakerna jag fick:


mitt fina album som jag fick av emma.
och mina nyckelringar. kan säga att flickan blev väldigt avundsjuk på N:et.


min lilla frihetsgudinna

efter det tog vi bussen in till new york och promenerade bort till empire state building


the view


senare på eftermiddagen åkte vi hem och på kvällen gick vi ut och åt med familjen.

på fredagen så sov vi länge, vi gick inte upp förrän klockan ett. skönt att sova lite längre. vi åt frukost och sedan åkte vi in till new york. kommer snappt ihåg vad vi gjorde under dagen. men klockan åtta gick vi och såg en broadway show; west side story.


the palace theatre

lördagen åkte vi in tidigare, såg julgranen på rockefeller center under konstruktion. promenerade runt, bland annat i central park.


vi tog bussen hem ganska tidigt. sen körde vi till en restaurang vid hudson floden.



utsikten

gick upp på söndagen, mamma packade sina väskor och sen begav vi oss in till new york och tog subway till flygplatsen. många kramar och tårar senare så lämnade jag mamma och åkte tillbaka, träffade nicole och tröståt lite ben and jerry's glass.
kommer knappt ihåg vad jag gjorde under veckan därpå, men under helgen så träffade jag elin och åkte in till svenska kyrkan i new york, där vi gick på julmarknad. vi drack glögg (starkvin! och de frågade inte ens efter legitimation?! haha), träffade andra svenskar, kollade in alla saker och bara tog in alla julkänsla. (glömde självklart att fota när jag var där)
sedan mötte vi upp nicole och promenerade runt lite.


nej, vi har ju faktiskt inte fått någon snö ännu, så här dekorerar dem med falsk snö.


julmarknad på union square



KOMMENTARER
Postat av: Malie & Josefin

Hej! Äntligen fick vi läsa om vad du har hittat på!

Här har vi fått riktig snö, ingen falsk snö.

Kramar Malie & Josse

2010-11-27 • 11:46:55
skriv något kul, så blir jag glad!

namn:
kom ihåg mig ?

e-mail: (visas ej)

blogg / hemsida ?:

kommentar:

Trackback




RSS 2.0