FRIDAY - SUNDAY

fredag

jobbade som vanligt på fredagen, spenderade dagen med att tvätta, prata med mamma i ett par timmar och bara slappa på mitt rum.
hämtade barnen vid halv två, sedan körde jag hem dem, körde och hämtade mat, efter det körde jag och hämtade den äldsta pojken, sedan hem och efter det så körde vi till optikern.
jobbade fram till halv sju. sedan gjorde jag mig klar och nicole hämtade upp mig. vi mötte elin på cheesecake factory. hade en mycket trevlig kväll.


lördag

vaknade vid halv tolv, gjorde mig klar, sedan körde jag och hämtade upp nicole vid ett och vi körde till ett av usas största köpcentrum. spenderade några timmar där, sedan var det jobb på kvällen, vilket var lugnt.

söndag

idag är det ju faktiskt så att jag firar sex månader i usa. kan inte fatta att tiden har gått så snabbt. har nu bara halva tiden kvar. kan ju snart börja räkna ner, har i alla fall varit här mer än vad jag har kvar. men har ändå så mycket kvar att se och göra. mamma kommer ju om två veckor, sen är det thanksgiving, hanukkah, jul, nyår, florida med värdfamiljen och sen är det nästan dags att åka hem.

sov länge idag, eller sov fram till att mamman kommer upp och ropar om jag kan komma ner och hjälpa till med barnen för hon måste ta min värdpappa till sjukhuset. han stod och rengjorde stuprören och då gick stolen han stod på sönder, vet inte riktigt vad det var som hände. men när jag kommer ner så ligger han och skakar på golvet och håller på att svimma. han skadade ryggen och fingret var helt förstört, hörde dem pratade något om benet, så vet inte om man såg benet i fingret. men ambulansen kom hit och hämtade honom, ja polisen var också här, inte för att jag vet varför. så jag passade barnen fram till att deras mormor kom. sedan tyckte jag att det var lite för sent för att åka in till new york. mamman och pappan kom hem igen efter några timmar, dem hade tejpat ihop allt, så han ska till sjukhuset igen imorgon, men han kommer i alla fall bli bättre snart igen.

men jag träffade nicole vid halv sju, hade inte ätit något annat än några djungelvrål under hela dagen, så det blev mcdonalds (vilken festmåltid för att fira sex månader här!), efter det drog vi till shoprite och inhandlade lite gott, sedan körde vi hem till nicole och tittade på pretty woman som visades på tv. sedan hem och nu sitter jag här. måste verkligen lägga mig nu, då jag är i skolan hela dagen imorgon, vilket betyder att jag inte kan sova under dagen.

godnatt!


KOMMENTARER
Postat av: camilla

hallå



Tänk att du varit iväg i hela 6 månader.Det har gått fort,kommer i håg när du åkte och jag tänkte att du skulle vara borta ett helt år.Det känndes som att du skulle vara borta en hel evighet.Tiden har gått fort men det beror kanske på att vi pratar ganska ofta.Vilken helg du har haft med både polis och ambulans,hoppas allt är bra med din värdpappa.

Här är allt bra, bara lite förkyldningar och lite maginfluensa.Victor och 93orna är i SM final i år igen,hoppas de vinner i år

2010-10-25 • 18:52:05
skriv något kul, så blir jag glad!

namn:
kom ihåg mig ?

e-mail: (visas ej)

blogg / hemsida ?:

kommentar:

Trackback




RSS 2.0