WASHINGTON

okej, efter många klagomål så får jag nu skriva lite.

jag slutade jobba vid klockan sju på fredagen, klockan åtta kom tjejerna och hämtade upp mig och vi körde mot washington. stannade ett par gånger på vägen dit, sedan var vi framme klockan ett.

vi bodde på ett hotell 700 meter ifrån det vita huset.


utsikten


vi satt uppe och pratade en stund sedan var det dags att sova. morgonen därpå gjorde vi oss klara, sedan begav vi oss ut på upptäcktsfärd i washington.

vi började med frukost på starbucks, sedan blev det vita huset.



glad typ framför det vita huset


washington monument och reflecting pool


lincoln memorial


lincoln himself


hej turist


korean war memorial


lilla sverige var med


national world war II memorial



washington monument



jefferson memorial


vi gick på national mall


united states capitol

sedan var vi så trötta i fötterna, hade fullt av blåsor, så vi gick tillbaka till hotellet och vilade lite. senare på kvällen gick vi och åt på hard rock cafe. efter det gick vi tillbaka till hotellet och kollade på film.

sen var det ju så att min kamera dog och det typiska var att jag glömde laddaren. men nicole tog bilder. har inte bilderna ännu.

men i alla fall, vi åkte till the old post office pavilion, där vi åkte upp i tornet och tittade ut över washington. sen åkte vi till pentagon och tittade lite. och för att sedan fördriva tiden innan vi skulle åka hem så gick vi in på the national aquarium.

vid klockan sex så hämtade vi bilen och sedan körde vi tillbaka. resan hem som normalt skulle tagit ungefär fyra timmar tog istället sju då det var någon stor olycka på motovägen så två av tre filer var avstängda, köer hela vägen hem nästan. var hemma vid klockan ett, sedan somnade jag gott i min säng.

KOMMENTARER
Postat av: Pappa

Roligt med lite bilder. Hoppas att ni har haft det roligt på er "turisresa". Vi skickar snart över mamma till dig. Sköt om dig.

Kram P

2010-10-18 • 06:55:26
Postat av: camilla

hej kul att läsa ditt inlägg.det var pappa som berätta att du skrivit. Jag har ju inte varit inne och kollat på länge.Nu är det inte så lång tid kvar tills jag kommer längtar jätte mycket.

kramar mamma

2010-10-18 • 19:06:34
Postat av: Ulrika G

Hallå tjejen. Roligt att se bilder, känner igen allt eftersom jag var i Washington DC för runt 16-17 år sedan.. :)



Skriv gärna mer och berätta,

2010-10-18 • 19:56:18
URL: http://familjengranstrom.blogspot.com
skriv något kul, så blir jag glad!

namn:
kom ihåg mig ?

e-mail: (visas ej)

blogg / hemsida ?:

kommentar:

Trackback




RSS 2.0