FEBRUARY 2nd - MARCH 11th

okej, long time no.. writing(?) men jag lever i alla fall! vet att det var över en månad sedan jag skrev. har inte hänt så mycket här. samma sak varje dag, känns som att jag är fast i ett hamsterhjul. men ännu en gång ska jag försöka bli lite bättre på att skriva. har nu bara 42 dagar kvar som au pair, 6 veckor. det är ingenting alls, försöker nu ta tillvara på tiden jag har kvar här. njuter av stunderna då barnen är som bäst och de stunder då de är huliganer tänker jag: bara 6 veckor kvar, bara 6 veckor kvar.
men för att sammanfatta den månad som har gått lite kort, så blir det lite bilder som vanligt.


februari var till största delen ingen rolig månad när det kommer till vädret, det var ganska kallt och trist.
bilden föreställer bilen med ett tre centimeter tjockt islager.
bak i trädgården hade vi 50 centimeter snö och sedan ett lager is på det, där barnen promenerade på.


dags för superbowl, jag och nicole laddade upp med ost, kex, salami och glass
vi såg förresten fem minuter av matchen


jag har åkt skridskor i central park


jag och nicole åkte till ett outlet center en timme iväg
blev inte så mycket shopping dock, men några par skor och sedan var jag lycklig


en kylig söndag besökte vi american museum of natural history


promenad på high line



skyline


tog en helgkurs på long island university


och spenderade hela helgen i detta rum

så liten kort uppdatering om vad jag har sysslat med. har du precis fått ringa aaa så de kunde komma och starta min bil med startkablar, då den var helt död. nu ska jag snart ta bussen till new york och möta upp nicole och elin. så kanske det blir en liten uppdatering ikväll igen

KOMMENTARER
Postat av: mamma

kul med en uppdatering och lite bilder.tur att vi skypar så vi får uppdateringar lite oftare än 1 gång i månaden.6 veckor det känns overkligt,har du verkligen varit borta i ett helt år snart.jag sitter här hemma och har det tråkigt,ska stanna hemma hela veckan från jobb och bara vila.

vi hörs

2011-03-15 • 12:04:21
Postat av: Farmor

JA jag skall skriva noget kult, när du kommar hjem är det sommer igen härligt, och det skall blivar härligt att se dig igen. Nu har du jo blevet en rigtig dam, åj åj va tiden går ,stort KRAM, vi ses snart.

2011-03-21 • 08:56:55
Postat av: Yelva

HEJ HEJ. Hur är det?? det var länge sidan du skrev noget i din bloog, har du datorn kvar? men nu kommer du jo hjem snart. Ha det så bra på din rejse rundt i USA, och tag det försigtigt.

KRAM från din farmor

2011-04-18 • 08:23:23
skriv något kul, så blir jag glad!

namn:
kom ihåg mig ?

e-mail: (visas ej)

blogg / hemsida ?:

kommentar:

Trackback




RSS 2.0